загрузка...


Яндекс.Метрика Яндекс цитирования

Стаття - Запалімо свічу пам'яті (Музично-літературна вистава)

В. Рахманова,

 

учитель-методист Вінницька обл.

 

На сцені лозунг "ЖИТИ стало краще, ЖИТИ стало веселіше".

 

Сталін

 

Звучить музика Баха, церковний дзвін.

 

Ведучий. Ми зібралися сьогодні в пам?ять тих 7 мільйонів земляків, які стали жертвами голодомору 1932—1933 років. Ми, живі, прийшли схилити голову, вшановуючи пам'ять нашого доброго і щирого народу, на долю якого випали страждання.

 

Наш вечір присвячений тим, хто нас не чує, але з нами їхні душі. Ми вам розповімо про страшні сторінки історії, про жахливий злочин проти власного народу — штучний голодомор 1932—1933рр.

 

Музика Баха. Запалюємо декілька свічок, яких багато на авансцені.

 

Ви чули, юні і старі, В нас 33 богатирі Були, сучасники билин, Добринь ровесники були. А вік новий з яких доріг Привів нам 33 рік? Понад селом, як бурелом, Пройшов великий Перелом.

 

Хоч Дід Мороз добро в сакви Набгав для Києва й Москви, Не відав дід, що в дні важкі Нам гризти кору та шишки.

 

Ведучий. Становище катастрофічне. Телеграма в ЦК КПбУ від 5 грудня 1927 року за підписом Сталіна, Молотова, Мікояна з позначкою "таємно":...Вимагаємо збільшення плану зернозаготівель для України на ЗО млн. пудів. Кожне село, господарство виконує особисте "тверде завдання". Кругова порука земельної громади втрачає своє рятівне значення. Вже в жовтні 1932 р. державна верхівка ухвалила: конфіскувати всі запаси зерна.

 

До зернини — бубки, дотла,

 

(Що нам бабський плач-голосіння)

 

Все мела "Червона мітла",

 

Не лишала і жменьки насіння.

 

І в діжку зазирала, і в глечик, і в сівник,

 

Із миски висипала: "Зась вам їсти",

 

Всіх трусили — владний Представник

 

І свої запеклі "активісти".

 

Що в села забрала, те здала,

 

Ні Тимку на хліб, ні Тарасу...

 

Ой пройшла "Червона мітла",

 

Промітала Голодомору трасу...

 

Організація живої взаємодії між учителем і учнем можлива через різноманітні форми та методи, новий матеріал засвоюється завдяки діяльності учнів. Саме цьому і сприяє проектна технологія, яка враховує вибір методичних прийомів, здатних виявити та розвинути хист, азарт кожного учня, врахувати його вдачу, здібності, схильність до тих наукових знань, які йому найбільш цікаві.

 

Участь у проекті забезпечує високий рівень пізнавальної активності, до розумової діяльності залучаються емоції, нові знання здобуваються у суперечках, формуючи варіативне мислення. Отже, процес пізнання стає радісним, цікавим, тобто ефективним.

 

Висновки

 

Справжній учитель, на думку А. Дістервега, навчає знаходити істину, тоді як поганий її підносить. Тому проектна технологія дає можливість педагогові, застосувавши розмаїття інтерактивних вправ, змінити роль авторитарного транслятора інформації на координатора навчального процесу. Крім того, учні здобувають знання, порівнюючи, зіставляючи, оцінюючи вчинки, стосунки людей, суспільні та культурні явища і процеси, спостерігають і роблять власні висновки. Адже нинішньому суспільству потрібна вільна, мисляча і активна особистість.

 

Література

 

1. Освітні технології: Навч.-метод, посібн. / О. М. Пєхота, А. 3. Кіктенко, О. М. Любарськата ін. За заг. ред. О. М. Пєхоти. — К.: А.С. К., 2001. — 256 с

 

2. Педагогічні технології у безперервній професійній освіті / За заг. ред. Сисоєвої С. О. — К., 2001. — С 44.

 

3. Пометун О. І. та ін. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук.-метод, посібн. / О. І. Пометун, Л. В. Пироженко. За ред. О. І. Пометун. — К.: Видавництво А.С.К., 2004. — 192с.



загрузка...
Яndex
 
загрузка...

...