загрузка...


Уроки з української літератури 11 клас

УРОКИ 1-2 Розвиток української літератури на новому історичному етапі. Культова деформація соціалізму та її згубні наслідки для літературного процесу. Літературна дискусія 1925—1928 pp. Облудні політичні звинувачення чесних і відданих народові письменників.

УРОК 3 Життєвий і творчий шлях Миколи Хвильового.

УРОКИ 4-5 Микола Хвильовий. "Я (Романтика)". Спроба письменника зрозуміти суперечливу психологію повстанця. Поглиблення поняття про новелу.

УРОК 6 Остап Вишня. Огляд життя і творчості письменника.

УРОК 7 Цикл "Мисливські усмішки" Остапа Вишні. Їх особливості. Актуальність проблеми захисту природи.

УРОК 8 "Празька школа" українських письменників. Стисла характеристика життєвого і творчого шляху її діячів (Юрій Дараган, Олекса Стефанович, Юрій Клен, Оксана Лятуринська, Олег Ольжич, Олена Теліга, Наталя Лівицька-Холодна).

УРОК 9 Є. Маланюк. Життєвий і творчий шлях.

УРОК 10 Тематичне оцінювання.

УРОК 11 Національна трагедія України — голодомор 1933 року — на сторінках роману В. Барки "Жовтий князь".

УРОК 12 Юрій Яновський. Огляд життя і творчості письменника.

УРОК 13 Незабутні сторінки роману Ю. Яновського "Вершники". Новели "Подвійне коло" й "Шаланда в морі".

УРОК 14 Микола Куліш — драматург світового рівня.

УРОК 15 Драма М. Куліша "Мина Мазайло". Художнє відтворення проблеми українізації, запроваджуваної у 20-х роках XX століття.

УРОК 16 Класний письмовий контрольний твір на одну із тем (за вивченими творами українських письменників).

УРОК 17 І. Кочерга. Розповідь про письменника.

УРОК 18 "Ярослав Мудрий" — художнє втілення ідеї незалежності народного духу, любові й відданості своїй вітчизні. Актуальне звучання. Проблематика взаємин видатної особи та народних мас. Складність характеру Ярослава.

УРОК 19 Літературний процес 40-х — 50-х років XX ст. Участь письменників у Другій світовій війні. Друкування в періодиці, видання нових творів про важкі бої, про страждання людей на окупованій території. Прихід у літературу молодих письменників. Роль української літератури воєнних літ.

УРОК 20 Тематичне оцінювання.

УРОК 21 Життєвий шлях, творча діяльність О. Довженка.

УРОК 22 О. Довженко. "Зачарована Десна". Автобіографічний характер твору. Джерела становлення особистості письменника та його таланту. Розповідь про перші радощі й уболівання, перші кроки пізнання життя, дитячі захоплення і розчарування.

УРОК 23 Переказ уривка із твору О. Довженка "Зачарована Десна".

УРОКИ 24-25 "Щоденник" О. Довженка — документ доби, свідчення про потворну природу тоталітаризму, трагічну долю нашого народу, України та її видатних синів.

УРОК 26 "Україна в огні" — твір про трагедію українського народу. Політичні звинувачення авторові.

УРОК 27 Контрольний тематичний твір за творчістю О. Довженка.

УРОК 28 Життєвий і творчий шлях Уласа Самчука.

УРОКИ 29-30 У. Самчук "Марія". Перший в українській літературі художній твір про насильницьку колективізацію, нещадне винищення справжніх трудівників землі, страшний голодомор 1933 року. Трагедія однієї селянської родини як частина трагедії всієї української нації. Три частини роману — хронологія відображення основних етапів страдницького життя головної героїні — Марії. Руйнівний вплив російської солдатчини на молоду людину, значення атмосфери трудового життя для її морального відродження, духовного оновлення (Корній). Змалювання деформації національного характеру під впливом більшовицької ідеології (Максим). Місце і значення роману "Марія" у творчому доробку письменника та літературному процесі. Поглиблення поняття про роман-хроніку.

УРОК 31 І. Багряний. Життєвий і творчий шлях письменника. Публіцистика І. Багряного. Лист "Чому я не хочу вертатись до СРСР".

УРОКИ 32-33 І. Багряний. Роман "Тигролови". Жахливі картини БАМЛАГу.

УРОК 34 Андрій Малишко. Життєвий та творчий шлях письменника.

УРОК 35 Олесь Гончар. Огляд життєвого і творчого шляху.

УРОКИ 36-37 О. Гончар "Собор". Розповідь про трудові будні робітничого селища над Дніпром. Відповідність між художньою структурою твору та задумом автора правдиво змалювати задушливі роки застою. Собор як символ духовної краси людини, її особистої причетності до історичного буття народу й людства. Стурбованість автора, викликана порушенням принципів демократії в суспільстві. Захист красивого і корисного, моральних цінностей. Образи роману. Епос, його основні жанри. Роман та його різновиди.

УРОК 38 Тематичне оцінювання.

УРОК 39 Літературний процес XX ст. (60—90-і pp.). Поглиблення й урізноманітнення художнього відтворення світу. Поступове переборення стереотипності в сюжетній побудові творів. Здобутки поезії, прози, драматургії.

УРОК 41 Поетична творчість В. Симоненка. Збірки "Тиша і грім", "Земне тяжіння", поезії "Лебеді материнства", "Де зараз ви, кати мого народу?", "Кирпатий барометр", "Кривда", "Вона прийшла", "Є в коханні і будні, і свята...", "Ти знаєш, що ти людина?"

УРОК 42 Контрольний твір "Прийшла любов непрохана й неждана" (за лірикою В. Симоненка).

УРОК 43 Д. Павличко. Огляд життєвого і творчого шляху письменника.

УРОК 44 Особлива чутливість поета до найгостріших ідеологічних конфліктів сучасності, суворої правди життя, експресивність думки, вогниста пристрасність, непримиренність до штампів, декларативності. Мотиви любові і ненависті, ніжності серця і нетерпимості до зла; поєднання високопоетичної публіцистики з глибинними роздумами, емоційна виразність поетичної думки, сила ліричного переживання у поезіях "Коли помер кривавий Торквемада", "О рідне слово, хто без тебе я?", "Коли ми йшли удвох з тобою...", "Два кольори", "Дзвенить у зорях небо чисте...", "Я стужився, мила, за тобою...", цикл "Вірші з Монголії" ("Полечу я до Монголії"), "Між горами в долині білі юрти...".

УРОК 45 Життєвий і творчий шлях Олексія Коломійця.

УРОК 46 О. Коломієць. "Дикий Ангел". Болючі проблеми сучасності в творі: єдність особистого і громадського, відповідальність кожної людини за свою працю, поведінку, спосіб життя перед майбутніми поколіннями.

УРОК 47 Тематичне оцінювання.

УРОК 48 Юрій Мушкетик. Розповідь про письменника.

УРОК 49 Ю. Мушкетик "Суд". Трагічне становище нашого народу в умовах волюнтаристського, командно-бюрократичного управління державою.

УРОК 50 Ліна Костенко. Розповідь про поетесу.

УРОК 51 Лірика Ліни Костенко.

УРОКИ 52-53 Ліна Костенко. Роман у віршах "Маруся Чурай". Історична основа твору, його сюжетна канва. Майстерність автора у змалюванні характерів. Маруся Чурай, Гриць Бобренко, Іван Іскра, Лесь Черкес, мандрівний дяк. Образи матерів. Трагічні картини важкого минулого українського народу. Художня вартісність твору.

УРОК 54 Григір Тютюнник. Життя і творчість письменника.

УРОК 55 Григір Тютюнник. "Три зозулі з поклоном" — новела про щиру і віддану любов, людську чесність і порядність. "Зав'язь" — оповідання про зародження перших чистих почуттів у молоді.

УРОК 56 Тематичне оцінювання.

УРОК 57 Василь Стус. Біографія поета.

УРОКИ 58-59 Поетична творчість В. Стуса.

УРОК 60 І. Драч. Розповідь про письменника.

УРОК 61 І. Драч. "Балада про соняшник". Поєднання реального і фантастичного, "олюднення" предметів природи, відображення її краси. Символічність вірша, особливості мови. "Етюд про хліб". Поетизація буденного процесу випікання хліба в селянській печі. Незвичайні порівняння, персоніфікований образ свіжого короваю, надання йому символічного значення.

УРОК 62 І. Драч. "Чорнобильська мадонна". Продовження традицій Т. Шевченка та народних дум у зображенні матері-страдниці. Сповненність поеми пекучим болем, гіркими роздумами, турботою про майбутнє людства. Складність образів поеми, гострота вислову. Своєрідність композиції (цикл віршів, об'єднаних однією темою та спільними образами).

УРОК 63 Борис Олійник. Розповідь про поета.

УРОК 64 Борис Олійник. "Пісня про матір", "В оборону хліба", "Крило".

УРОК 65 Література рідного краю.

УРОК 66 Тематичне оцінювання.

УРОКИ 67-68 Підсумковий огляд.



загрузка...
загрузка...

...